Шефът на Ford: Америка трябва “отново да се влюби“ в малките коли

Компанията ще лансира електромобил за $30 000 до 2027 г. и ще печели от него, но американци и малки коли...

Ford Super Duty F 350

, Ford

Ford Super Duty F-350 Lariat

И зпълнителният директор на Ford Джим Фарли твърди, че компанията ще пусне електромобил за $30 000 до началото на 2027 г. и ще спечели от него. Това твърдение от Фарли дойде по време на речта му на Aspen Ideas Festival, когато той разкри, че новата електрическа кола ще бъде готова след „приблизително две години и половина“.

Въпреки че той не разкри никаква информация за нея, Фарли потвърди, че тя е проектирана с идея да се конкурира с китайски електромобили като BYD, както и с бъдещия малък електромобил, по който работи Tesla, съобщава CNBC.

Фарли казва също, че Америка трябва да се откаже от навика си да кара големи коли, за да помогне на страната да премине към по-чисто, електрифицирано бъдеще. Но кой ще го чуе? Това не е петролната криза, а ако (или когато) Тръмп спечели изборите, дали първото му решение няма да е да отмени „зелените“ политики на администрацията на Байдън?

Трябва да започнем да се влюбваме отново в по-малките автомобили. Това е изключително важно за нашето общество и за навлизане на електромобилите“, коментира Фарли пред CNBC. „Просто сме влюбени в тези чудовищно големи автомобили, аз също ги обичам, но тук основният проблем е теглото.“

Ford дава приоритет на производството на малки електромобили, тъй като няма финансов смисъл да се електрифицират тези огромни автомобили, обяснява Фарли.

Трябва да направите радикална промяна… за да стигнете до печеливш EV. Първото нещо, което трябва да направим, е наистина да насочим целия си капитал към по-малки, по-достъпни електромобили“, казва шефът на „Синия овал“.

„Тези големи, огромни електромобили никога няма да спечелят пари. Батерията е $50 000... Батериите никога няма да бъдат достъпни.“

Тук говорител на Ford се почувства задължен да изясни, че неговият шеф е имал предвид електрическите версии на модели като F350 Super Duty, които нямат смисъл, а не F-150 Lightning. Продажбите на този електрически пикап се удвоиха през април, но преди това Ford забави производството поради слабото търсене и големите загуби на всяка продабжа.

Фарли дава да се разбере, че ако Ford не насочи вниманието си към доставянето на печеливши и достъпни електромобили през следващите пет години, експанзията на Китай ще продължи безконтролно.

малки електромобили Джим Фарли Ford